O sa va urez clasicul Paste fericit alaturi de cei dragi, sa fiti bucurosi si sa nu fiti incruntati zilele acestea.
Sincer, inca sunt confuza, stiu anumite lucruri dar nu stiu ce sa cred. Nu am tinut post, nu am sa ma spovedesc si nu o sa ma impartasesc. Anyway, te spurca ce'ti iese pe gura nu ce'ti intra.
Pastile sunt o sarbatoare religioasa ce comemoreaza Învierea lui Iisus Hristos la trei zile dupa crucificarea sa din Vinerea Mare, ce marcheaza sfârsitul Postului Pastilor. Pastile sunt sarbatoarea cea mai Sfânta din calendarul crestin, urmate de Craciun, si sunt considerate sarbatoare nationala în majoritatea tarilor cu traditie crestina, cu exceptia notabila a Statelor Unite, unde este celebrata doar Duminica Pastilor (nu si Lunea Pastilor).
Eliberarea! De atunci, incoace, trecand prin Crestinism si Islam, adeptii Vietii de Apoi si credinciosii in Regatul Cerului stiu ca exista doua timpuri ale evolutiei, cel uman destinat cuprinderii si intelegerii universului exterior si cel divin, un timp al meditatiei, al moralitatii si al desavarsirii spirituale pentru a cuceri universul interior.
Nu stiti ca noi vom judeca pe îngeri..
Epistola Sf.pavel catre Corinteni 63
Da... Asa e, inca de pe atunci, Caiafa si cei din Sinedriu nu credeau ca Iisus isi va insusi calitatea de Fiu al lui Dumnezeu, caci cine isi insusea calitatea aceasta, de Fiu al lui Dumnezeu, constituia „crimen laesae majestatis, adica blasfemie impotriva lui Iahova - Dumnezeu - si aceasta se pedepsea cu omorarea prin aruncarea cu pietre. Domnul a confirmat ca este Fiul lui Dumnezeu pentru ca de acest raspuns depindea viata omenirii. Deci, cu demintatea Sa, Domnul Iisus, pe care nici nu o putem descrie, nu avem cuvinte de ajuns, cu puterea Lui de stapan al vietii si al mortii, Iisus si-a rostit singur sentinta de moarte pentru El si de viata pentru omenire!, zicand Tu zici, adica asa este. Si chiar mai mult le-a raspuns criminalilor Sai, zicandu-le „ Si va spun inca De acum veti vedea pe Fiul Omului sezand de-a drapta puterii si venind pe norii cerului.
Asadar, Domnul Iisus a vorbit in cele din urma, Nu ca sa iasa din rabdari Caiafa, si nici sa se dizvinovateasca, caci nu facuse nimic rau, ci ca sa marturiseasca Dumnezeirea si ca El este Mesia Hristos, Mantuitorul lumii, cum a fost numit de popor (cf. Ioan 442) cand a vazut invatatura si faptele Lui.
La aceasta Caiafa si-a iesit din minti de bucurie si a exclamat dramatic in fata Sinedriului, punandu-le judecatorilor cuvintele in gura, si zicand „A hulit! Ce ne mai trebuie martori Iata acum ati auzit hula Lui. Ce vi se pare Iar ei, raspunzand, au zis Este vinovat de moarte. Asa cei intrebati nu puteau sa zica nu, si s-au pronuntat pe fata ilegal si nu prin vot, zicand sentinta ce o cerea Caiafa ca „Este vinovat de moarte!!! Asa a primit Fiul lui Dumnezeu, Salvatorul omenirii si al nostru al fiecaruia, O sentinta nedrapta si strigatoare la cer!!! Domnul Iisus S-a impacat cu sentinta de a muri in locul nostru din cauza pacatelor noastre, pentru ca ne-a iubit si ne-a mantuit, in Suferinta si Moartea pe Cruce si in Invierea Sa, pe fiecare om de la o margine a pamantului la cealalta, care vine si crede in mantuirea adusa.
Odata Sentinta de condamnare la moarte a lui Iisus fiind pronuntata, Domnul a fost dat slujitorilor care „L-au scuipat in obrazul Lui, batandu-L cu pumnii, iar unii Ii dadeau palme. Zicand Pooroceste-ne, Hristoase, cine este cel ce Te-a lovit (Matei 2667-68).
Credinta si traditia crestina spun ca Iisus a înviat si s-a înaltat la ceruri, revenind alaturi de Dumnezeu Tatal. Dupa ce s-a înaltat în cer, discipolii I-au raspândit învataturile, ceea ce a dus la formarea celei de-a doua mari religii monoteiste universale - crestinismul. Principalele surse ce descriu viata lui Iisus sunt evangheliile canonice ale Noului Testament. Cele patru evanghelii din canonul Noului Testament sunt scrieri pseudonime, ele fiind scrise de autori anonimi si atribuite în mod traditional (dar inexact) lui Matei, Marcu, Luca si Ioan. Mai mult, cele patru evanghelii canonice nu au fost scrise de martori directi la evenimentele relatate, iar ele nici macar nu sustin ca ar fi scrise de martori directi la acele evenimente.
Conform credintei si traditiei religioase crestine, Iisus Hristos este Mesia (Unsul lui Dumnezeu) prevestit de profetii evrei ai Vechiului Testament. Soteriologia crestina învata ca rastignirea si moartea lui Iisus, ca ofranda rituala, urmata de Înviere si de Înaltarea la cer, au rascumparat pacatele lumii, facând posibila Mântuirea. Mama lui Iisus este Maria, iar tatal sau este Dumnezeu Tatal.
Pentru aproape toate denominatiunile crestine (cu exceptia unitarienilor, martorilor lui Iehova si mormonilor), Iisus Hristos este una din cele trei persoane sau ipostaze ale Sfintei Treimi, celelalte doua fiind Dumnezeu Tatal si Sfântul Duh. Cele trei ipostaze au aceeasi substanta, cea a Dumnezeului unic.
Prenumele vechi evreiesc este Iesua, care înseamna YHWH mântuieste. Aceasta forma a fost elenizata initial sub forma Iason , apoi a fost transcrisa sub forma Iesoûs, în greaca, de catre traducatorii Septuagintei, cu referire la alte persoane purtând acelasi prenume. Pe de alta parte, forma greceasca Khristós este o traducere a ebraicului masiakh (de unde în româneste - Mesia), care înseamna uns.
Preotii Iudeei de la acea vreme, sub conducerea marelui preot Caiafa (pus în functie de catre administratia romana) i-au cerut lui Pilat din Pont sa-l judece. Pilat desi a sustinut ca nu îl gaseste vinovat de conspiratie împotriva Romei, a acceptat executia acestuia la cererea multimii instigate de catre preoti.
Conform cu unele din relatarile Bibliei, Isus ar fi fost executat prin crucificare într-o vineri a 14-a zi din luna ebraica Nisan. Pilat din Pont a fost guvernatorul provinciei romane Iudeea între anii 26 d.Hr. si 36 d.Hr. si singurii ani în care 14 Nissan cade vinerea sunt 27, 33, 36 si, posibil, 31, în functie de când a fost vizibila Luna noua la Ierusalim. Ziua de vineri ca zi de crucificare a lui Hristos este îndoielnica deoarece el ar fi fost crucificat în ziua de dupa masa de Paste (Marcu 14,12; 15,25) si în ziua dinaintea mesei de Paste (Ioan 19,14). Prin urmare, nu se poate stabili ca fapt istoric în ce zi a fost crucificat Isus, deoarece marturiile istorice se contrazic între ele în aceasta privinta. Nu cunoastem nici ziua, nici anul, dar Sanders considera ca cel mai probabil Isus a murit în anul 30.
Valea Electronicii
Acum 5 ani
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu